Členovia

 

Počas 15-ročnej existencie prešlo našim súborom množstvo tanečníkov. Presne 11 (slovom jedenásť). Do súboru vstupovali ako mladí vytancovaní sólisti a dnes sú z nich … ešte žijú.

Všete

Ján Všetečka

riaditeľ

 Kde začať ? Ako opísať tohto velikána ? Paradoxne najväčším problémom je náš jazyk. Slovenčina zatiaľ neobsahuje superlatív, ktorý by ho aspoň sčasti vystihoval. Dokonca si dovolíme tvrdiť, že ani kumulatívna hodnota všetkých superlatívov … nechajme to tak, je to génius. Minimálne. V každej oblasti, ktorej sa začal venovať sa po čase stal velikánom. Napriek svojej genialite zostáva skromným človekom.  Keď sme mu to minule povedali, priateľsky nás opravil. “Priatelia ja nie som skromný, ja som najskromnejší.”

Stanči

Stanislav Marišler

umelecký vedúci

 

Tento muž dosiahol v živote už všetko. Sólista Lúčnice, umelecký šéf SĽUK-u, autor 26 choreografií a 2 detí, vlastník piatich vysokoškolských titulov s ďalšími troma na ceste. Je uznávaným odborníkom na stavanie choreografie v časovom strese. Na VŠMU založil samostatný odbor tzv. krízovej choreografie. Známe sú jeho odborné texty “Staviame choreografiu na poslednú chvíľu”, “O päť minút vystupko!” alebo “Však sa tam len postav.” Študenti ho milujú, organizátori pomenej. Teraz sa v živote sústreďuje už len na jednu vec. A tej odovzdáva väčšinu svojej energie. Chce predčiť muža nad ním. Muža, ktorého meno je na tejto stránke uvedené ako prvé. Roky ukrývaná rivalita sa postupne derie na povrch. Už len táto jedna méta a bude spokojný. Už len tento jeden cieľ a v jeho duši zavládne kľud. Buďme však úprimní. Pravdepodobnosť, že muža nad ním predčí je mizivá. Možno aj preto, že muž nad ním je autorom týchto riadkov.

Marošú

Maroš Červenák

organizačný vedúci

 

Jeho primárnou úlohou je dosiahnuť, aby sa dvaja vyššie uvedení umelci, génius Ján a choreograf Stanislav, stretli a skutočne aj niečo vytvorili.  Tlačí na ich výkony aj za cenu zníženia tlaku na výkon vlastný. Ale aj takýchto veľkých obetí je schopný. Medzi ženami je považovaný za obávaného zvodcu.  Jeho povestné žmurknutie ľavým okom (tzv. Marošov žmurk) už donútil k odpadnutiu nejednu ženu a jedného muža.  Ženám preto odporúčame stretávať sa s ním v blízkosti mäkkých dopadových plôch. Druhá vec, ktorú ženám odporúčame, je vyhnúť sa jeho pohľadu úplne, prípadne sa na neho pozerať prostredníctvom lesklej odrazovej plochy (princíp Medúza). Jeho schopnosti zvodcu sa určite ešte zvýšia, lebo v poslednom období začal trénovať aj oko pravé. Akokoľvek nezmyselne bude vyznievať nasledujúca veta, Maroš je považovaný za popredného odborníka.

Zdenči

Zdeno Jašek

moderátor

 

V telese pôsobí ako majster slova a moderátor. Niet folklórneho programu, ktorý by ešte neuvádzal. V telese pôsobí aj ako tanečný teoretik. Jeho výpočet času dopadu tanečníčky po vyhodení (tzv. Myjavská trojčlenka) používajú folklórne súbory dennodenne.  Preslávil sa tiež rovnicou na rýchly výpočet počtu čižiem potrebných pre súbor s daným počtom tanečníkov. Použijúc číslo 2 (tzv. Jašekova čižmová konštanta) sa dá tento výpočet veľmi rýchlo uskutočniť.  Jednoduché a súčasne geniálne.

Martulík

Marta Valentová

sestra riaditeľa

 

Napriek výrazu na fotografii je normálnym dievčaťom. Je sestrou riaditeľa, preto si proti jej prijatiu nikto nedovolil otvorene vystúpiť. Čím viac ju však pozorujeme a porovnávame jej výkony s výkonmi geniálneho brata, tým viac nadobúdame presvedčenie, že je možno sestrou, ale zrejme nevlastnou. Je známa svojim pravidelným, každých 20 sekúnd sa vyskytujúcim, zívaním.  V bežnom živote nepodstatná vec. V prípade, že vás vezie autom, veľmi stresujúca záležitosť.

Babája

Barbara Barteková

chichotavé tsunami

 

Jej explozívny smiech už premenil nejeden kar na nespútanú veselicu. Medzinárodný metrologický ústav po nej pomenoval jednotku ľudského smiechu – jedna Babája (Bbj), ktorá sa používa na meranie úrovne zábavy na veľkých podujatiach. Smiech obyčajného človeka má intenzitu približne jednej tisíciny Bbj. Vo voľných chvíľach sa venuje transportu nadrozmerných bremien, logistike.

Lucka

Lucia Nogová

funkcionárka

 

Veľmi ambiciózna, vždy poškuľuje po vyšších pozíciách. Je to vidno aj na fotografii. Do súboru sa dostala po známosti a viac sa k tomu nebudeme vyjadrovať. Je to nechutné. Alebo viete čo ? Vyjadríme sa ! Čo si o sebe myslí ? To, že vie niekto tancovať step, írsky tanec, balet, folklór, hip-hop, hula-hup ešte neznamená, že môže u nás tancovať ! Ako sa máme cítiť my ostatní ? To máme mať akože pocit menejcennosti ? To chce “Lucka” dosiahnuť ? Tak fajn, ok, máme ten pocit ! Spokojná ?

Zuzina

Zuzana Hajková

kronikárka

 

Tanečníčka, speváčka, herečka, mama. Napriek svojmu veľkému prínosu našli sme na jej aj jeden odnos. Dlhé roky v telese bojovala o pozíciu hlavnej kronikárky a keď ju konečne získala, nie a nie sa jej zhostiť.  Nechceme povedať otvorene že na to kašle, ale myslíme si, že priliehavejšie prirovnanie asi neexistuje. Už dlhší čas sa do nášho programu snaží pretlačiť svoju choreografickú prvotinu – Modrotlačko. Je to dojemný príbeh o chlapcovi, ktorý pri intenzívnom tlačení zmodral.

MUDr. Ľudmila Mojzesová

Ľudmila Mojzesová

zubárka

 

Tiché, slušné dievča, ktoré je profesionálnou zubárkou. Prvé čo nás na nej úputalo boli jej nezábudkovo hnedé oči, pergamenovo čierne vlasy a lososovo biele zuby. Kým bola v súbore, roky sa poctivo starala o naše chrupy. Apelovala na našu zubnú hygienu, pri každom tréningu sme si s ňou prechádzali správny postup pri čistení zubov a vždy sme museli odrapkať “Čisté zuby sa nekazia”. Až potom bola spokojná. S rečami o ústnej hygiene nás toľko sekírovala, až dostala prezývku “ústna hyena”. Takisto bojovala za zvýšenie množstva fluoridu v našich tancoch. Marošovi raz dokonca priamo na tréningu vytrhla zub múdrosti, čo je na ňom vidno dodnes.

Vierik

Viera Trochtová

baletka

Dlhoročná členka, bývalá baletka (všimnite si úzke plecia). Prvý krát sme ju stretli na kačacích hodoch, kde vystupovala Labutie jazero. To, že je v balete výborná bolo zjavné už pri našom prvom stretnutí, keď bola v rozštepe a my sme boli nútení komunikovať s ňou v predklone. Balet bol pre Vierku dobrou previerkou. K nám si Vierka otvorila dvierka svojou schopnosťou tanečnej improvizácie, čo sa nám hodilo vo vypätých situáciách, keď ešte nebola choreografia na javisku, ale diváci v hľadisku už hej. Vierka svojimi baletnými improvizáciami množstvo týchto vypätých situácii zachránila, dokonca sa jej podarilo vyvolať dojem, že všetko je vopred poctivo nacvičené. Vierka bola vždy tak trochu elitárka. Zatiaľ čo my, nebaletní tanečníci sme robili výskoky, ona robila “grand žeté”, zatiaľ čo my sme tancovali čelom k divákom, ona tancovala “efasé” a podobne.

Ľubka

Ľubica Beňová

gymnastka

 

Dlhoročná členka, bývalá gymnastka (všimnite si široké plecia). Je známa svojim explozívnym smiechom, ktorého nečakaná intenzita častokrát vystrašila okolie. Jej veselosť nepozná hraníc. Je zakladateľkou združenia “Veselosť bez hraníc”, ktoré nemá zľutovanie pred žiadnym smútočným zhromaždením. Po skončení úspešnej kariéry v našom telese emigrovala do Francúzska. Krajiny, kde jej ráčkovanie nie je až také nápadné. Zhodou náhod sa nedávno podarilo odhaliť zdroj jej nekonečného veselia. Genetické vyšetrenie, ktoré si dala Ľubka zo zvedavosti urobiť zistilo, že jej 13. chromozóm obsahuje zvyšky génu marihuany, čo je svetová rarita.